Jutalékelszámolás elfogadásának menete
A Money Network Kft a jutalék elszámolást minden hónap 20-ig tölti fel a partner pénzintézetek által az előző hónapra visszaigazolt jutalék értett tételekkel kapcsolatban. Ez azt jelenti, hogy neked nem szükséges külön nyilvántartást vezetni az elvárt jutalékokról.
Az alábbiakban bemutatjuk, hogyan tudod igazolni egy jutalék tétellel kapcsolatban, hogy az ügyfél részére teljesítetted az MNB által elvárt ügyféltájékoztatást:
Miután elkészítettük számodra az elmúlt havi közvetített tételeidet tartalmazó jutalék elszámolást, erről értesítő emailt fogunk küldeni és miután belépsz az admin felületre, a Jutalék elszámolás csempére kattintva tudod elkezdeni a folyamatot.
1. LÉPÉS - Üzlettámogató partner, ügyfél forrás kijelölése
Amennyiben az ügyfél egy szerződött Üzlettámogató partneredtől vagy Lead-ból érkezik, akkor azt itt tudod kijelölni.
Amennyiben tévesen állítottad be, akkor a kuka ikonra kattintva tudod törölni az elszámolás elfogadása előtt.
Miután elfogadtad a teljes jutalék elszámolást, a beállított Üzlettámogató partnereid is megkapják a havi tételes listát az ügyfeleikről.
Fontos!
Amennyiben egy online leadként beérkező ügyfelet nem jelölsz megfelelően, akkor felfüggeszthetjük a leadekhez történő hozzáférés lehetőségét számodra.
A beállított üzlettámogató csak akkor kap jutalék elszámolást, ha a közvetítői elszámolás már ellenőrzésre és elfogadásra került!
2. LÉPÉS – Nyilatkozat státusz beállítása
2.1 Státuszok beállítása az adott tételhez
Az adott tételhez kapcsolódó tájékoztatási csomag beállítása
Fontos, hogy az elszámolási sorokhoz kapcsolódó tájékoztató csomagokat, státuszokat, információkat rögzítened is kell a rendszerben tételenként.
Ameddig valamennyi tétel esetében nem jelölöd be a szükséges tájékoztatók státusztát, nem tudsz továbblépni!
Fontos, hogy a „Partnerre vár” státusz helyett minden tételnél „Ellenőrzésre vár” státusz legyen beállítva a szükséges információk megadásával. Amikor minden tételnél sikerült beállítanod, a rendszer automatikusan értesíti a Központi kollégákat.
1. A tájékoztatási nyilatkozat feladás státuszának beállítása
A tájékoztatási nyilatkozat postai feladásával kapcsolatos információk jelzése:
a.) Rendszer által generált nyilatkozat postázva. A postázási dátum megadása lehetséges
- abban az esetben kell ezt használni, amennyiben a közvetített termék(ek) közül az első, jutalékelszámolásban lévő tételt számolod el. Ez akkor fordul elő, ha az ügyfél részére több terméket, számla, hitel, támogatás, hitelkeret, hitelkártya került közvetítésre és a különböző tételek nem egy időben kerülnek elszámolásra. A nyilatkozatot mindig az első elszámolt tétellel együtt kell postázni.
b.) Rendszer által generált nyilatkozat korábban postázva. A korábbi postázási dátum megadása lehetséges
- abban az esetben kell használni, amennyiben a közvetített termékek közül korábban már elszámolásra került valamely tétel és most visszahivatkozunk a már beküldött Tájékoztatási nyilatkozatra, amit az első tételnél már beküldtünk eredetiben.
c.) Papír alapú tájékoztatási csomag postázva. A postázási dátum megadása szükséges.
Figyelem! 2025.01.01-től kiküldött tájékoztató csomagok esetén a papír alapú tájékoztatás nem elfogadható.
- lásd a fenti a.) pontban leírtakat, arra figyelemmel, hogy a tájékoztatás nem a rendszeren keresztül történt meg.
d.) Papír alapú tájékoztatási nyilatkozat korábban postázva. A korábbi postázási dátum megadása lehetséges
- lásd a fenti c.) pontban leírtakat, arra figyelemmel, hogy a tájékoztatás nem a rendszeren keresztül történt meg.
e.) Nem lehetséges a tájékoztató nyilatkozat postázása.
- Amennyiben valamilyen ok miatt nem lehetséges a tájékoztatási nyilatkozat postázása.
f.) Halasztást kérek, függőlistára teszem.
- Amennyiben az ügyéltájékoztatás igazolása (pl. papír alapon) több időt vesz igénybe, akkor az érintett tételeket függő listára lehet tenni, tehát kikerül az adott havi elszámolásból, így nem akad meg a teljes jutalékkifizetés. A tétel később a függő listáról bármikor visszahelyezhető a következő elszámolásba.
2. Ügyféltájékoztatási információ
Az egyes tétellel kapcsolatos egyedi információk jelzése
a.) A közvetítés a tájékoztatás során rögzített adatokkal történt
A postázott tájékoztatási nyilatkozat és az elszámolt tétellel kapcsolatban nincs további rendkívüli információt.
További feladat: A kapcsolódó tájékoztató csomag azonosítójának megadása (kereső segítségével)
b.) Bank által később kezdeményezett adós-adóstárs csere
Amennyiben az ügyfél által aláírt tájékoztatási nyilatkozat a későbbi adóstárs nevére szól, akkor azt itt tudod jelezni felénk.
További feladat:
- A tájékoztatott ügyfél (eredeti adós neve)
- A kapcsolódó tájékoztató csomag azonosítójának megadása (kereső segítségével)
c.) Adóstársnak értékesített termék
Amennyiben a bank az adóstárs részére előírt (nem válaszható) termék megnyitását írja elő.
További feladat:
- A tájékoztatott ügyfél (adós neve)
- A kapcsolódó tájékoztató csomag azonosítójának megadása (kereső segítségével)
d.) Versengő termék mellé kötelezően megnyitott bankszámla
Amennyiben az ügyfél részére a bankszámla nyitás kötelező volt. Fontos! A Versengő termékről szóló tájékoztatót postázni szükséges! A versengő tájékoztató csomagazonosítóját kell a Tájékoztató csomag azonosítóba kapcsolni! (Tehát, ha pl. lakáshitel mellé nyitottatok bankszámlát és a számlát a bank külön számolja el, ezt az opciót akkor kell használni!)
További feladat:
- A kapcsolódó tájékoztató csomag azonosítójának megadása (kereső segítségével)
e.) Versengő termék mellé megnyitott biztosítás -
Figyelem! itt a KH biztosításokat kell érteni, nem a HUNGARIKUM Alkusz biztosításait!
A Versengő termékről szóló tájékoztatót postázni szükséges! A versengő tájékoztató csomagazonosítóját kell a Tájékoztató csomag azonosítóba kapcsolni!
További feladat:
- A kapcsolódó tájékoztató csomag azonosítójának megadása (kereső segítségével)
f.) Tájékoztatási nyilatkozat egy másik elszámolt ételhez korábban elküldve
Amennyiben a tájékoztatási nyilatkozat korábban már elküldésre került, akkor itt tudod jelölni, hogy melyik elszámolás tételhez lett a központi kollégáinknak elküldve.
- Elszámolási tétel megadása (kereső segítségével)
g.) Ügyfél tájékoztatás átadásakor a másik alvállalkozó közvetítője voltam
- Amennyiben az ügyféltájékoztatást követően egy másik cégre szerződtél át és a tájékoztatást még a korábbi céged nevében küldted ki, akkor ezzel a státusszal tudod jelezni felénk.
h.) Papír alapon tájékoztatva
- Amennyiben az ügyfelet nem az admin rendszer segítségével tájékoztattad, hanem papír alapon adtad át a tájékoztató csomagot, akkor itt tudod jelezni a központi kollégáknak. A papír alapú eredeti tájékoztató csomagot postai úton kell elküldeni.
i.) Nem történt ügyféltájékoztatás
- A megbízási szerződés értelmében a közvetítői jutalék ebben az esetben nem kifizethető így az adott tétel jutalék végösszege nulla lesz. Ez a folyamat később nem vonható vissza.
j.) Halasztott tétel, később postázom a szükséges dokumentumokat.
- Itt tudod az adott tételt függő listára tenni / halasztani. (Bővebben a Függő lista, halasztott tételek cikkben )
k.) Nem az én ügyfelem
- A megbízási szerződés értelmében a közvetítői jutalék ebben az esetben nem kifizethető így az adott tétel a jutalékelszámolásból törlésre kerül. Ez a folyamat később nem vonható vissza
2.2 Tétel halasztása
Amennyiben az adott tétellel kapcsolatos ügyfélt tájékoztatás igazolását később szeretnéd igazolni, lehetőség van halasztásra (az adott tételt függő listára helyezni)
2.3 Tétel törlése
Tévesen elszámolt tétel (nem a te ügyfeled) vagy az ügyféltájékoztatás elmaradása esetén lehetőség van a tétel törlésére is.
FONTOS!
Ameddig valamennyi tétel után nincs beállítva a megfelelő státusz (vagy nincs függő listára helyezve), addig központi kollégáink nem tudják elkezdeni az ellenőrzést.
3. Csomagkereső működése
Amikor egy korábbi tájékoztatási csomagra vagy elszámolási tételre szeretnél hivatkozni, akkor kattints az adott mezőbe és a felugró listában tudsz keresni, illetve a kiválasztott tételt beilleszteni:
A felugró ablakban a sor elején látható „plusz” ikonra kattintva tudod beszúrni a hivatkozást, a szem ikonra kattintva pedig az adott csomagot új ablakban tudod megnyitni.
Amennyiben korábbi elszámolás tételre szükséges hivatkozni, akkor is hasonlóan tudsz eljárni:
Keresés a korábbi elszámolásokban
Elérése: A bal oldali menüben Jutalék kezelés – Összes elszámolt tétel
A kereső felület megnyitása jobb oldalon az ikonra kattintva.
A lenyíló felületen tudsz az egyes szűrési feltételek beállításával keresni.
Függő lista, halasztott tételek
A halasztott és később igazolt tétel csak az ellenérzését követő havi elszámolásban fog megjelenni legkorábban! Amennyiben azt szeretnéd, hogy a következő havi elszámolásban már megjelenjen a halasztott tétel, akkor legkésőbb 18-ig pótolni szükséges.
A korábbi jutalék elszámolásokból halasztott tételeket a Jutalékelszámolások menüpontban a Függő Tételek ikonra kattintva tekintheted meg,
Amennyiben egy tételhez kapcsolódó tájékoztatási csomag postázásra került, akkor itt tudod jelezni a központi kollégáink részére és amennyiben az ellenőrzés eredményeként megfelelt, akkor a következő havi elszámolásba fog a tétel megjelenni.
4. Csomagkereső működése
Adott tétellel kapcsoltban minden kommunikációt itt kell lefolytatni! Központi kollégáink is ide rögzítik a tapasztalt hiányosságokat. Nem kell telefonálnod, emailt írnod vagy szupportra jelezned, minden kommunikációt az admin ezen felületén folytatunk!
5. Nyilatkozat állapot változás napló és üzenetek
Időrendi sorrendben itt lesznek láthatóak a korábbi lépések és üzenetek!
6. Mentés - Mégsem gombok
Itt tudod elmenteni a változásokat a Mentés gombbal, vagy változtatás nélkül visszalépni az előző képernyőre a Mégsem gombbal.
3. LÉPÉS – Az elszámolásban található érintett nyilatkozatokat eredetiben postázd el központi posta címünkre:
Money Network Kft.
9701 Szombathely, Pf. 90
4. LÉPÉS – Nyilatkozatok ellenőrzése
A Money Networ Kft központi kollégái ellenőrzik a postán elküldött nyilatkozatokat. Amennyiben az ellenőrzés során hibát, hiányosságot találnak, akkor erről a központi rendszerünkön keresztül küldünk értesítést.
5. LÉPÉS – Elszámolás elfogadása és számlázás
FONTOS!
Számlát csak akkor tudunk elfogadni, ha az elszámolás azonosító fel van tüntetve! További részletek a számla kitöltési útmutató leírásban!
Miután a nyilatkozatokat a központi kollégák ellenőrizték, értesítést küldünk a közvetítő email címére és ezt követően van lehetőség az elszámolás elfogadására és számla kiállítására.
Elfogadást követően nyomtatható ki a Teljesítési igazolás és a tételes lista is. Ezeket a dokumentumokat nem kell elküldened postai úton, saját részre azonban felhasználhatók.
A kiállított számlát elektronikus módon a következő mail címre kell elküldened:
szamla@moneynetwork.hu
Amennyiben papír alapon számlázol, (régi típusú számlatömbbel) akkor a kinyomtatott Teljesítés igazolást és a számlát a postacímünkre küld el: a számlát: