A banki beadás tényének rögzítésekor az ügyfél automatikus értesítő e-mailt kap (Hálózati hírlevél 2025.09.10.)

(Hálózati hírlevél 2025.09.10.)


A mai verzióváltással egyidőben bevezettük egy korábban már jelzett változást: a banki beadás dátumának rögzítésekor az ügyfél részére automatikusan kiküldésre kerül egy e-mail értesítő, amelyben tájékoztatást kap a beadás tényéről és pontos dátumáról.




Előzmények

A banki beadási dátum rögzítése 2023. augusztus 7. óta kötelező.

2024. november 20-án vezettük be azt a könnyítést, hogy a rendszerben minden tanácsadónak a tényleges beadási dátumot kell rögzítenie. Erre azért volt szükség, mert a bank a visszaigazolásokban sokszor nem a valós beadási dátumot adta meg, hanem például az előminősítés vagy a kapcsolatfelvétel időpontját. Ez azonban nem egyezett azzal a nappal, amikor az ügyfél teljes, hiánytalan dokumentációja ténylegesen beadásra és befogadásra került a banknál.


A szabály lényege:

  • A hiánytalan beadás tényleges dátumát a beadás napján, lehetőleg 23:59-ig rögzíteni kell.
  • Legkésőbb a jutalékszámoláskor pótolni kell, mert ennek hiányában a jutalék elszámolása nem lehetséges.

👉 Célszerűnek és fontosnak tartjuk, hogy a beadás dátumát minden esetben a beadás napján rögzítsétek, mert a MoneyDesk ekkor automatikusan e-mailt küld az ügyfélnek a beadás tényéről. Ha ez elmarad, az ügyfél csak hónapokkal később – a jutalékszámolás rögzítésekor – kapna értesítést, ami szakmailag és ügyfélélmény szempontjából is kerülendő.


A banki beadás dátumának rögzítése nemcsak a jutalékszámolás feltétele, hanem alapja az ügyfelek tájékoztatásának is. A MoneyDesk rendszer az adat rögzítése után automatikusan e-mailt küld az ügyfélnek, amelyben jelzi a beadás tényét és pontos dátumát. Ez biztosítja, hogy az ügyfél minden esetben hiteles, időben történő értesítést kapjon, és ne fordulhasson elő olyan helyzet, hogy a folyósítás után – hónapokkal később – érkezzen meg a beadásról szóló e-mail.

Ezzel párhuzamosan terveztünk bevezetni egy automatikus e-mail kiküldést is, amelyben az ügyfelet tájékoztatjuk arról, hogy a tanácsadója a kérelmét az adott napon beadta a bankba. Mivel többen jeleztétek, hogy vannak olyan tételek, ahol a banki beadási dátum korábban nem került rögzítésre, ez kellemetlen helyzetet eredményezhet. Például, ha az ügyfél hónapokkal a valós beadás után – a jutalékszámolás rögzítésekor – kapna értesítést.

Hogy legyen megfelelő idő a beadási dátumok pótlására, az automatikus értesítő e-mail bevezetését elhalasztottuk, és a mostani változásokkal együtt élesítettük. Bízunk benne, hogy mindenki számára elegendő idő állt rendelkezésre a korábbi beadási dátumok pótlására.

Mivel a beadási dátum rögzítése már régóta kötelező, feltételezzük, hogy ez mára rutinná vált, így a korábbi helyzet – amikor az ügyfél úgy kapott értesítést a beadásról, hogy a hitele már folyósítva volt – nem fordulhat elő.

Üdvözlettel, 

Money Network Support