Mi az a Robinson-lista, és hogyan kérheti egy tanácsadó egy ügyfél felvételét?

A Robinson-lista egy belső nyilvántartás, amelybe azoknak az ügyfeleknek az adatai kerülnek fel, akik nem kívánnak további megkereséseket kapni, vagy a leadjeik kezelése egyértelműen értelmetlenné vált. A lista célja, hogy tehermentesítse a tanácsadókat a kezelhetetlen, többszörösen sikertelen vagy kifejezetten „spam jellegű” érdeklődők újbóli kiosztásától.

A Robinson-listára kerülés nem automatikus – minden esetben kérés és egyedi elbírálás szükséges. A döntés során azt vizsgáljuk, hogy a jelzés valóban indokolt, és hosszú távon is szükséges-e az ügyfél kizárása a leadkiosztásból.


Mikor indokolt egy ügyfél Robinson-listára helyezése?

Az alábbi esetekben lehet releváns a kérés:

  • az ügyfél többször jelentkezik be, de soha nem elérhető;
  • az ügyfél kommunikációja egyértelműen nem valós szándékot tükröz („spam lead”);
  • az ügyfél kifejezetten jelzi, hogy nem szeretne további megkeresést;
  • az ügyfél több alkalommal akadályozza a folyamatot vagy visszaél a rendszerrel.

Fontos hangsúlyozni, hogy a Robinson-lista nem a státuszkezelés kiváltására szolgál. A határidős státuszok elmulasztása továbbra is kötbért generál, és önmagában nem képez alapot Robinson-listára való felvételre.


Hogyan kérheti a tanácsadó egy ügyfél felvételét?

A felvétel kérése kizárólag a támogatói felületen keresztül történhet.

A kérelemhez az alábbi adatok megadása kötelező:

  • ügyfél neve
  • ügyfél telefonszáma
  • ügyfél e-mail címe
  • ügyfélazonosító
  • rövid, de egyértelmű indoklás, hogy miért indokolt a felvétel

Ha az indoklás alapos és a körülmények indokolttá teszik, gondoskodunk róla, hogy az ügyfél a jövőben kiszűrésre kerüljön a leadkiosztásból, így nem kerül több tanácsadóhoz.


Miért fontos a Robinson-lista?

A rendszer célja, hogy:

  • csökkentse a tanácsadók felesleges terhelését,
  • javítsa a leadek minőségét,
  • megakadályozza, hogy valós szándék nélküli, kezelhetetlen vagy többszörösen sikertelen ügyfelek újra és újra kiosztásra kerüljenek.

A Robinson-lista tehát a hatékony működés és a jó ügyfélkezelési gyakorlat egyik eszköze – megfelelő használata mind a tanácsadók, mind az ügyfelek számára előnyös.