Jogosultságok és vizsgák kezelésének változása a MoneyDesk felületen

Korábban már több alkalommal is jeleztük, hogy a jogosultságok és vizsgák kezelésének logikája változni fog.

A változás 2025. augusztus 5-től a rendszerben is éles üzemben megjelenik, így a MoneyDesk felületen a jogosultság-ellenőrzés az alábbiak szerint fog működni:


Új fejlesztés célja és működése

A most bevezetett fejlesztés célja, hogy a rendszer figyelje, melyik banknál milyen terméktípushoz rendelkezel érvényes vizsgával, és csak azoknál a bankoknál, illetve termékeknél engedjen ajánlatot kiválasztani vagy készíteni, ahol a megfelelő vizsga a rendszerben rögzítve van.


🧾 Vizsgák rögzítése – fontos szabályok

  • Csak olyan vizsgát rögzíts a rendszerbe, amelyet valóban teljesítettél.
  • A bankok visszaigazolásai alapján a rendszer ellenőrzi a vizsgák meglétét és érvényességét.
  • Azoknál a bankoknál, ahol a vizsgák termékszintűek, a MoneyDesk felületen is termékszinten kell rögzíteni őket.

A rendszer:

  • zöld színnel jelöli az érvényes vizsgával rendelkező bankokat és termékeket,

piros színnel pedig az érvénytelen vagy hiányzó jogosultságokat.


📋 Vizsgáid megtekintése

A vizsgáidat és azok érvényességét megtekintheted:

  • a MoneyDesk felület „Banki közvetítői kódok és vizsgák” menüpontjában,
    • itt beépítésre került egy új információs nézet is:
    • a bal oldali ceruza ikon alatt egy „i” betűvel jelölt információs gomb található,
    • erre kattintva áttekinthető formában jelenik meg, hogy mely termékekhez rendelkezel érvényes vizsgával,

      valamint a jobb felső sarokban található „Fiókadatok” menüpontban is.⛔️ Minimálisan szükséges vizsgaszám

    • A rendszer csak akkor enged ajánlatot összeállítani, ha legalább három különböző banknál rendelkezel érvényes vizsgával.
    • Ha valamelyik bank nem ad ki kódot számodra, de van olyan másik bank, ahol még tudnál vizsgázni, akkor addig nem készíthetsz ajánlatot, amíg nem lesz meg a három szükséges vizsga.
    • Kivételt csak akkor tesz a rendszer, ha már nincs több vizsgázható bank, tehát nem áll rendelkezésre újabb pénzintézet, ahol teljesíthetnéd a feltételt.

      Ebben az esetben a rendszer engedélyezi az ajánlatkiküldést a meglévő vizsgáiddal, de ilyenkor kötelezően elvárt a

      „Tájékoztatás kevesebb, mint 3 banktól kiadott xxxx versengő ajánlat kiadásáról” nyilatkozat elkészítése és benyújtása is.


  • 🔎 Termékszintű jogosultságok logikája

    A rendszer termékszinten is vizsgálja a jogosultságokat. Például:

    • Ha 5 banknál van érvényes vizsgád,
    • de személyi kölcsön termékből csak kettőnél,
    • akkor személyi kölcsön ajánlatot nem tudsz készíteni,
    • amíg ezen a terméktípuson belül nincs legalább három banknál érvényes vizsgád.

🔔 Fontos változás az ajánlatkészítésben – visszajelzés jogosultsági hiány/ JTM esetén

  • Az ajánlat összeállítása során a rendszer már azonnal jelzi számodra, ha egy adott termék nem elérhető banki vizsga hiánya miatt.
  • Ezt piros színnel kiemelve és szöveges formában is megjelenítve láthatod, így egyértelműen tudni fogod, melyik termékhez hiányzik még a jogosultságod.

Emellett új funkcióként bevezetésre került, hogy:

  • A rendszer azt is jelzi, ha egy termék a JTM (jövedelemarányos törlesztőrészlet) szabály miatt nem érhető el,
  • vagy ha egyidejűleg mind a JTM szabály, mind a banki vizsga hiánya miatt nem elérhető.

Ez a visszajelzés segít pontosan látni, hogy egy adott finanszírozási igényhez:

  • további vizsgára van szükséged, vagy
  • plusz jövedelmet kell igazolni, illetve
  • adóstárs bevonása válhat szükségessé.

❌ Az ilyen termékeket nem tudod elhelyezni a virtuális kosárba, így azokkal nem tudsz ajánlatot indítani, amíg a jogosultsági feltételek nem teljesülnek.


📄 Részletes termékinformációs lapA jogosultságra vonatkozó figyelmeztetések az adott termék részletes információs lapján is megjelennek.

  • Látható lesz, ha az adott termék vizsgahiány vagy JTM-korlát miatt nem választható,
  • vagy ha mindkét ok egyidejűleg fennáll.

❌ Ezeket a termékeket innen sem tudod elhelyezni a virtuális kosárba, így nem is tudsz rájuk ajánlatot indítani, amíg a feltételek nem teljesülnek.


👥 Új tájékoztatási csomag létrehozása esetén is ugyanez a szabályozás érvényes

Ha meglévő ügyfél számára kezdesz új csomagajánlat összeállításába:

  • A rendszer itt is pirossal jelzi a banki vizsga hiányát.
  • Az adott ügylettípus nem választható,
  • és a termékek közül sem tudsz csatolni olyat, amelyhez nem rendelkezel érvényes vizsgával.


🚫 Vizsga megléte ≠ automatikus jogosultság – banki blokkolás esete

  • Előfordulhat, hogy egy vizsga nem azért érvénytelen, mert nincs meg, hanem azért, mert az adott bank blokkolta a jogosultságodat.
  • Ez az eset a rendszerben ugyanúgy „érvénytelen” státuszként jelenik meg.

💡 Ha nincs több elérhető bank az adott termékre (pl. LTP), akkor a rendszer engedni fogja az ajánlat kiadását, még akkor is, ha a meglévő bank blokkolta a jogosultságod.

„Bevizsgáláson nem felelt meg” státusz

  • Előfordulhat, hogy a vizsgád nem azért érvénytelen, mert nem teljesítetted, hanem mert az adott bank blokkolta a jogosultságodat (pl. NAV inkasszó, másik főügynök még nem jelentett ki, belső kizárás stb.).
  • Ebben az esetben az adott bank státusza: ➡ „Bevizsgáláson nem felelt meg”.

Ilyenkor a teendőd:

  • Vedd fel a kapcsolatot a bankkal,
  • egyeztesd az okokat, és
  • keressetek megoldást az aktiválásra.

❗ Fontos: Ez a státusz nem tekinthető teljesített vizsgának, és nem alkalmazható rá a „háromnál kevesebb banki lehetőség” kivétel.

Azaz: csak akkor küldhetsz ki ajánlatot, ha három másik banknál rendelkezel érvényes vizsgával és kóddal.


Mit tehetsz most?

  • Ellenőrizd a meglévő vizsgáidat → A „Banki közvetítői kódok és vizsgák” menüpontban.
  • Ami nincs rögzítve, azt rögzítsd a MoneyDesk felületén → Csak teljesített vizsgát rögzíts!
  • Ha nincs elég banknál jogosultságod → Indíts új banki kód igénylést szintén ezen a felületen.
  • Ha egy ajánlatkiadásnál megakadsz → Ellenőrizd a vizsgáidat, pótold a hiányzókat, és rögzítsd őket.
  • Ha más jellegű hibát tapasztalsz, jelezd a support felületen.

Ha a fentiekkel kapcsolatban kérdésed merül fel, vagy technikai elakadást tapasztalsz, fordulj bizalommal a támogatási csapatunkhoz a MoneyDesk felületen elérhető support csatornán.

Üdvözlettel

Money Desk Support