Banki kódok és termékvizsgák és az ajánlatküldés kapcsolata

Szeretnénk részletesen tájékoztatni a banki kódok és termékvizsgák és az ajánlatküldés kapcsolatáról. 

Mivel az ajánlatkiadás a mindennapi munkádhoz szükséges egyik alapfeltétel, fontos tudni, hogy ajánlatot csak olyan banktól lehet kiadni, ahol Aktív kódod ÉS Aktív (érvényes) termékvizsgád van.

Az alábbiakban két fő, + egy kivétel esetet különböztetünk meg: az első banki kódszerzés és vizsga letételét és a megújító vizsgát.

1. Első banki kódszerzés és vizsga – eltérő banki gyakorlat, hosszabb átfutás.

Amennyiben először szerzel kódot és vizsgázol az adott banknál, számolnod kell azzal, hogy a banki gyakorlat eltérő lehet:

  • Egyes bankoknál a sikeres vizsgát követően küldik ki a kódod
  • Más bankoknál viszont első lépésben megkapsz egy kódot, amit később sikeres vizsgával tudsz aktiválni.

Fontos, hogy az ajánlatküldésre akkor lesz lehetőség, ha adott Banknál:

  1. a vizsgát is sikeresen teljesítetted, és
  2. a kód is Aktív státuszban van a MoneyDesk Banki kód és vizsga menüjében 

Mivel első alkalommal több adminisztratív lépés történik a háttérben, az átfutási idő hosszabb lehet. Ez teljesen természetes, ezért kérjük, légy türelmes, amíg minden beállítás megtörténik. 


Fontos, hogy olvasd a MoneyDesk admin rendszerben feltöltött státuszváltozásokat és hozzá kapcsolódó információkat, valamint kiemelten fontos, hogy rögzítsd az elvégzett vizsgák dátumát!


2.Megújító vizsga – napi frissítés és határidők

Amikor már egy meglévő kódodhoz megújító vizsgát teszel, a folyamat gyorsabb, de szigorúan szabályozott:

  • A BackOffice munkatársai naponta egyszer frissítik a rendszert, ilyenkor az általad berögzített vizsgaadatok alapján változnak a kód státuszok Aktiválásra vár-ról Aktív-ra.
  • Az általad berögzített megújító vizsgát minden esetben elfogadjuk, viszont a Bankoktól folyamatosan érkező vizsgatáblázatok alapján felülbíráljuk.
  • Amennyiben a Banki egyeztető táblázatban nem szerepel a vizsgád, Érvénytelen státuszt állítunk be a vizsgához és nem lesz Aktív a kódod státusza sem.
  • Nem érdemes valótlan vizsgadátumot berögzíteni, hiszen ez előbb utóbb érvénytelenítésre kerül, valamint, ha a banknál sem aktív a kódod, ügylet leadása sem lesz lehetséges, vagy későbbiekben jutalékelszámolás sem fog érkezni az értékesítésre.
  • Segítünk! A kód rendszerben szereplő vizsgák lejárata előtt 30 nappal értesítést küldünk.
  • Ezt követően a vizsgát minél hamarabb, de legkésőbb 30 napon belül el kell végezni és rögzíteni kell az új dátumot.

A folyamatos vizsgázással "Aktív" státuszban tartható a kód, így biztosítható, hogy az ajánlatküldésben ne legyen fennakadás, és az ügyfélkiszolgálás zavartalanul működjön.

3. Kivételes esetek

Ha valamilyen okból nem sikerült időben teljesíteni a vizsgát, és azonnali ajánlatküldésre van szükséged, akkor először pótold az elmaradt vizsgát, rögzítsd annak dátumát a MoneyDesk felületén, majd ezután küldd el kérelmedet az adatszolgaltatas@moneynetwork.hu címre. A BackOffice munkatársai rendkívüli eljárásban segítenek a probléma megoldásában.


Zárásként kiemelten fontos: minden banknál legyen aktív és érvényes kódod, hogy a rendszerből mindig gördülékenyen ki tudd adni az összes ajánlatot, és ügyfeleid kiszolgálása zavartalan maradjon.